F.U.O - Droga do lepszej komunikacji

Ten wpis wysłałem wcześniej do osób zapisanych na newsletter.

Dołącz korzystając z poniższego formularza!

Wprowadzaj zmiany, jeden e-Mail na raz!

Co niedzielę, otrzymasz ode mnie dawkę wiedzy, inspiracji i praktyki (W.I.P)

W.I.P #1 - (Wiedza, Inspiracja, Praktyka)

Wiedza

F.U.O (albo jak niektórzy wolą U.F.O) znasz temat?

Ja mając już ponad 30 lat na karku nie znałem, albo może znałem ale na pewno nie stosowałem.

Po co to? Do lepszej komunikacji, mniej “szczekania” na siebie więcej spokojnej rozmowy.

F: Fakty

Słabo: “Nie obchodzi Cię moje zdanie.”

Lepiej: “Gdy rozmawialiśmy o XYZ powiedziałem Ci jakie widzę zalety i jakie wady. Zasugerowałem subiektywnie najlepsze rozwiązanie, ale i tak postąpiłeś (postąpiłaś) inaczej.”

U: Uczucia

Słabo: Milczenie lub stwierdzenie “dobra nie ważne”

Lepiej: “przez takie zachowanie, jest mi przykro i mam wrażenie jakby moje zdanie się nie liczyło”

O: Oczekiwania

Słabo: Nie komunikowanie oczekiwań.

Lepiej: Chciałbym (chciałabym) zrozumieć Twój punkt widzenia przed podjęciem decyzji. Tak żebym wiedział (wiedział), że moje zdanie nie zostało zignorowane ale po prostu podjęta decyzja była z jakichś przyczyn inna.

Inspiracja

Neville Medhora, świetny gość z ciekawą historią do opowiedzenia!

W temacie komunikacji i pisania można się wiele od niego nauczyć.

Darmowe materiały znajdziesz na jego blogu: https://copywritingcourse.com/blog/ lub na liście mailowej.

Praktyka

Znasz już F.U.O i dobre praktyki od Neville-a.

​​Pomyśl teraz o jakiejś sytuacji z tego tygodnia w której lepsza komunikacja sprawiłaby znaczącą różnicę.

Masz?

​​Dobra, to teraz spróbuj zapisać (nie w głowie, weź kartkę i długopis i zapisz) lepszą wersję Twojej odpowiedzi w formie faktów, uczuć i oczekiwań.

Nic Ci nie przychodzi do głowy?

To łap taki przykład: Twój partner lub Twoja partnerka wczoraj (lub ostatnio) nie odbierała od Ciebie telefonów wczoraj.

Spróbuj przedstawić swój komunikat korzystając z F.U.O tak żeby nie brzmiał oskarżająco “ignorujesz moje telefon”.