A.I.D.A pisz lepiej
W.I.P #2 - (Wiedza, Inspiracja, Praktyka)
Dlaczego niektórym markom tak łatwo przychodzi przekonanie nas. do zakupu ich produktów?
Odpowiedź znajdziesz w sekcji wiedza dzisiejszego W.I.P mailingu, zapraszam!
Wiedza
Wyjaśnienie pytania postawionego na początku jest bardzo proste, sprawcą tego ambarasu jest A.I.D.A
I dobra wiadomość jest taka, że Ty też możesz ją łatwo wykorzystać nie tylko w biznesowych aspektach.
A - Attention
Na początek przykuj uwagę Twojego odbiorcy.
I - Interest
Dalej zainteresuj go treścią / ciekawą informacją, żeby podtrzymać zaangażowanie.
D - Desire
Teraz spraw by produkty czy akcja, którą chcesz żeby odbiorca wykonał była jednoznaczna i pożądana.
A - Action
Na koniec opisz dokładnie jak, jaką powinien podjąć akcję .
TUTAJ znajdziesz przykład A.I.D.A dla Apple Watch-a.
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wykorzystać ten model w Twojej codziennej komunikacji.
To w końcu Ty najlepiej znasz swojego odbiorcę!
Inspiracja
Dzisiaj trochę o osobie której prace kształtowały takie “potęgi” świata jak Musk, Trump, Jobs czy Wozniak.
Ayn Rand pisarka i filozofka, autorka m.in. Źródła czy Atlas Zbuntowany, twórczyni nurtu zwanego obiektywizmem.
Książki wymienione wyżej to spore tomy, co nie znaczy, że nie warto się z nimi zapoznać (sam jestem na etapie słuchania Atlas Zbuntowany), ale jak potrzebujesz czegoś na zachętę to zerknij na odcinek podcastu przygotowany przez Rafała Mazura - Zen Jaskiniowca.
Podcast: Ayn RAND i Mike MENTZER czyli człowiek jako HEROS
Praktyka
Skoro już znasz A.I.D.A to wypadałoby trochę poćwiczyć.
Może spróbujemy sprzedać komuś helikopter?
- Zastanów się jak złapiesz uwagę odbiorcy - attention.
- Czym go / ją zainteresujesz - interest.
- Jak wzbudzisz pragnienie posiadania helikoptera - desire.
- I wreszcie jak będzie wyglądać akcja - action.
Rozwiązanie dokładnie tego przykładu znajdziesz TUTAJ.