A.I.D.A pisz lepiej

W.I.P #2 - (Wiedza, Inspiracja, Praktyka)

Dlaczego niektórym markom tak łatwo przychodzi przekonanie nas. do zakupu ich produktów?

Odpowiedź znajdziesz w sekcji wiedza dzisiejszego W.I.P mailingu, zapraszam!

Wiedza

Wyjaśnienie pytania postawionego na początku jest bardzo proste, sprawcą tego ambarasu jest A.I.D.A

I dobra wiadomość jest taka, że Ty też możesz ją łatwo wykorzystać nie tylko w biznesowych aspektach.

A - Attention

Na początek przykuj uwagę Twojego odbiorcy.

I - Interest

Dalej zainteresuj go treścią / ciekawą informacją, żeby podtrzymać zaangażowanie.

D - Desire

Teraz spraw by produkty czy akcja, którą chcesz żeby odbiorca wykonał była jednoznaczna i pożądana.

A - Action

Na koniec opisz dokładnie jak, jaką powinien podjąć akcję .

TUTAJ znajdziesz przykład A.I.D.A dla Apple Watch-a.

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wykorzystać ten model w Twojej codziennej komunikacji.

To w końcu Ty najlepiej znasz swojego odbiorcę!

Inspiracja

Dzisiaj trochę o osobie której prace kształtowały takie “potęgi” świata jak Musk, Trump, Jobs czy Wozniak.

Ayn Rand pisarka i filozofka, autorka m.in. Źródła czy Atlas Zbuntowany, twórczyni nurtu zwanego obiektywizmem.

Książki wymienione wyżej to spore tomy, co nie znaczy, że nie warto się z nimi zapoznać (sam jestem na etapie słuchania Atlas Zbuntowany), ale jak potrzebujesz czegoś na zachętę to zerknij na odcinek podcastu przygotowany przez Rafała Mazura - Zen Jaskiniowca.

Podcast: Ayn RAND i Mike MENTZER czyli człowiek jako HEROS

Praktyka

Skoro już znasz A.I.D.A to wypadałoby trochę poćwiczyć.

Może spróbujemy sprzedać komuś helikopter?

  • Zastanów się jak złapiesz uwagę odbiorcy - attention.
  • Czym go / ją zainteresujesz - interest.
  • Jak wzbudzisz pragnienie posiadania helikoptera - desire.
  • I wreszcie jak będzie wyglądać akcja - action.

Rozwiązanie dokładnie tego przykładu znajdziesz TUTAJ.